Onder leiding van juf Isis is groep 7-8 op het schoolplein letterlijk druk bezig met het oefenen van de tafels.
Juf Isis over de les:
Tijdens de tafelestafette ben ik met de kinderen aan de slag geweest met het meer eigen maken van de tafels, door een bewegende manier.
Het doel was deze les was dat de kinderen eind van de les geoefend hebben met de tafel die hij of zij nog lastig vindt en graag extra mee zou willen oefenen.
Voorafgaand ben ik alle leerlingen langsgegaan om te vragen met welke tafel zij graag extra willen oefenen. Die tafels heb ik opgeschreven en iedereen een eigen kaartje gegeven met daarop de door hen gekozen tafel. Daarna heb ik de klas in vier groepen verdeeld. Elke team moest per persoon zo snel mogelijk naar de overkant rennen en als ze bij een pionnetje kwamen moesten ze daar eerst een rondje omheen draaien. Vervolgens als je bij de overkant aankwam beantwoordde je een som uit de door jou gekozen tafel, als deze goed was mocht je heel hard ja roepen. Op die manier wist je andere teamgenoot dat die kon gaan starten met rennen.
Het team dat als eerst aan de overkant kwam met zijn team had gewonnen.
Na afloop zijn we nog een paar keer doorgedraaid en hebben we het een stapje moeilijker gemaakt, door i.p.v. 1 som de hele tafel op te laten noemen voordat de ander van start mocht gaan. Het was heel leuk om de kinderen zo fanatiek bezig te zien zijn met de tafels.