Informatieavond nieuwe schoolseizoen

Jan de BruinSchool

Dinsdagavond 29 augustus waren ruim zestig ouders aanwezig op de informatieavond over het nieuwe schoolseizoen.
De directeur van de school opende de avond, stelde het team in de nieuwe samenstelling voor en vertelde over de schoolontwikkelingen die al gerealiseerd zijn en waaraan dit schooljaar gewerkt gaan worden.
Wat hebben we allemaal al bereikt?

  • Technieklessen groep 1 tot 8
  • Werken vanuit leerdoelen:
    • MijnKleuterGroep
    • Snappet
    • Doelenmuur/ databord
  • Actief kleutervolgsysteem groep 1 en 2 (MijnKleuterGroep)
  • Continurooster, 5 gelijke dagen
  • Nieuw groepsplan
  • Actieve zorgcyclus:
    • kleine cyclus: zorgmap/snappet, leerlingbesprekingen
    • grote cyclus: groepsplan voor 8 weken, opbrengstgesprekken in team
  • Schoolhond Pip
  • Nieuw schoolplein
  • Bewegend leren groep 3-4

Waar gaan we dit jaar aan werken?

  • Thematisch gericht werken met Het Kleine Avontuur
  • Werken in hoeken
  • Taal en lezen; leesbevordering, close reading, geschreven taal en spelling
  • Onderzoekend leren
  • Actief beleid Burgerschap
  • Portfolio
  • Doorgaande lijn in de creatieve vakken (circuits)
  • Nieuwe rekenmethode voor groep 3
  • Voor- en vroegschoolse educatie (VVE)

Daarna werd het woord gevoerd door de twee ouders van de medezeggenschapsraad (MR). Zij vertelden over de werkzaamheden van de MR, de invloed die de MR heeft op het schoolbeleid en dat je als MR lid veel leert over het reilen en zeilen van de school van je kind(eren). De aanwezige ouders werden warm gemaakt voor de vacature(s) die binnen de oudergeleding van de MR gaan ontstaan.
Hierna kreeg de ouderraad (OR) het woord. Dit seizoen start de ouderraad met veel nieuwe leden. Een overzicht van de vele werkzaamheden werd gegeven. En de verheugende mededeling dat de vrijwillige ouderbijdrage en de bijdrage voor het schoolreisje dit seizoen niet verhoogd hoeven te worden. Dit is te danken aan de grote vrijgevigheid van alle ouders op het pleinfeest van afgelopen seizoen.
Na dit centrale gedeelte en een kop koffie of thee, volgden twee informatierondes bij de groepsleerkrachten in de klassen.